Skup i recykling

Katalizatorów

Posiadamy konkurencyjne ceny oraz możliwość ich negocjacji w przypadku większej ilości towaru.

Dowiedz się więcej

Dbamy

o środowisko naturalne

Środowisko jest dla nas bardzo ważne.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

BUDOWA

KATALIZATORA SAMOCHODOWEGO

Z czego jest zrobiony i jaką pełni rolę w układzie wydechowym samochodu katalizator zwany także reaktorem katalitycznym.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

.

.

Najczęstsze usterki katalizatorów – jak ich unikać

Najczęstsze usterki katalizatorów i jak ich unika

Usterki katalizatora mogą znacznąco obniżyć wydajność samochodu i podnieść emisję spalin. Warto już dziś poznać najczęstsze symptomy i sprawdzić ofertę regeneracji, np. na stronie Oferta katalizatorów, by uniknąć przykrych niespodzianek w trasie.

1. Dlaczego katalizator się zużywa?

Katalizator to nie bezawaryjny element – zużywa się m.in. przez:

  • jazdę na niskiej jakości paliwie,

  • niewłaściwą mieszankę paliwową,

  • problemy z zapłonem i sondą lambda,

  • częste krótkie przejazdy.

Gdy stan układu zapłonowego nie jest optymalny, katalizator może ulegać przegrzewaniu lub zapychać się sadzą – co skutkuje charakterystycznymi objawami problemów z katalizatorem. Sprawdź też ofertę regeneracji na Oferta katalizatorów, by zobaczyć dostępne opcje.

2. Najczęstsze objawy usterek katalizatora

a) Spadek mocy i przyduszenie silnika

Katalizator o ograniczonym przepływie powietrza powoduje efekt dławienia jednostki napędowej – silnik wyraźnie traci moc przy przyspieszaniu.

b) Zapalenie się kontrolki „check engine”

Awaria katalizatora często generuje błędy emisji i kod P0420 (efektywność poniżej progu). Opisane symptomy pokazują, że wysoki wynik z sondy lambda zwykle wskazuje na problem z katalizatorem.

c) Zwiększone zużycie paliwa i emisja dymu

Zapchany katalizator ogranicza przepływ spalin, co wpływa na podwyższone zużycie paliwa i widoczny czarny dym z wydechu.

3. Statystyki usterek katalizatorów – tabela

Rodzaj usterki Procent awarii (%) Czynniki ryzyka
Zapchany zatłuszczeniem 35 % Krótkie trasy, niewłaściwe spalanie
Mechaniczne uszkodzenia 25 % Wibracje, uszkodzenia termiczne
Przegrzanie 20 % Bogata mieszanka, awaria zapłonu
Uszkodzenie sondy lambda 15 % Nieprawidłowa mieszanka
Inne (np. uszkodzenia fizyczne) 5 % Wypadki, korozja

Te dane pokazują, że najczęściej katalizatory ulegają zapchaniu – co warto uwzględnić, planując regenerację lub wymianę podzespołu.

4. Jak unikać usterek katalizatora?

4.1. Właściwa eksploatacja pojazdu

Dbaj o czyste paliwo i nie dopuszczaj do jazdy „na łyso”. Krótkie dystanse często nie są korzystne – zalecane są co jakiś czas dłuższe przejazdy, aby katalizator wypalił substancje zalegające w wnętrzu.

4.2. Regularna diagnostyka i serwis

Sprawdzaj sondy lambda i układ zapłonowy – nawet niewielka usterka może doprowadzić do przegrzania katalizatora. Gdy kontrolka „check engine” się zapala, warto nie zwlekać z wizytą w warsztacie.

4.3. Regeneracja zamiast wymiany

Zamiast kupować nowy katalizator, możliwa jest jego regeneracja – skuteczna i często tańsza opcja. Sprawdź aktualną ofertę regeneracji katalizatorów i wybierz usługę dostosowaną do Twojego pojazdu.

Podsumowanie

Usterki katalizatora to poważny problem, którego nie warto bagatelizować. Objawy takie jak spadek mocy, czarny dym z wydechu czy kontrolka check engine mogą zwiastować konieczność regeneracji lub wymiany elementu. Wybieraj sprawdzone rozwiązania i regularnie kontroluj stan pojazdu, by uniknąć kosztownych napraw. Dzięki ofercie dostępnej na stronie Oferta katalizatorów, możesz szybko i skutecznie rozwiązać problem.


Skup i recykling katalizatorów

JAMAR

Starannie przygotowaliśmy ofertę tak, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

Nasza oferta Skontaktuj się z nami